גישור בדיני עבודה

למה מיועד תהליך של גישור בדיני עבודה?

מעסיקים ועובדים מוצאים עצמם רבות בסכסוכים בתחום דיני העבודה.

סכסוכים אלה פורצים לרוב עם סיום יחסי העבודה, אך ישנם סכסוכים המתהווים גם במהלך תקופת ההעסקה.

התהליך מיועד לסכסוכים בכלל תחומי משפט העבודה כגון – קיומם של יחסי עובד מעביד, תנאי העסקה, פיטורים, פיצויים, תלונות על הטרדות מיניות, סכסוכים קיבוציים וכד'.

בתי הדין לעבודה בישראל מוצפים בתביעות – פתרון סכסוכים המגיעים לפתחם אורך שנים רבות וההליך גוזל זמן יקר וכרוך בעלויות כבדות לשני הצדדים.

מעבר לאמור, הליך בבית הדין לעבודה חשוף לעין הציבור, עלול לגרום לפגיעה תדמיתית קשה לשני הצדדים – ובסופו של יום יש שייכפה על הצדדים פתרון שאף אחד מהצדדים אינו מרוצה ממנו.

לעומת זאת, תהליך של גישור בדיני עבודה המשלב צד שלישי בלתי תלוי בדמות מגשר, נהנה מחיסיון מוחלט ומאפשר לצדדים לקיים דיון פתוח, יעיל וממוקד שבו שני הצדדים שמים את כל הקלפים על השולחן ומגיעים לפתרון שישביע את רצונם של כל הצדדים.

מהו היתרון הגדול של גישור בתחום דיני העבודה?

אחד היתרונות הגדולים בגישור בתחום דיני העבודה הוא, שתהליך הגישור מאפשר לצדדים לדון בסכסוך ביניהם באופן שאף יכול שיבנה את מערכת היחסים ביניהם מחדש ובאופן בריא יותר, כך שבסופו יוכלו הצדדים להמשיך ולעבוד ביחד ככל שיחפצו בכך.

משרדי מציע למעסיקים ולעובדים תהליכי גישור הן בסכסוכי הפרט והן בסכסוכים קיבוציים תוך שילוב עו"ד מומחים בדיני עבודה בתהליך הגישור לקבלת תוצאות מיטיבות לכל הצדדים.

אני כאן לשירותכם

דברו איתי

דילוג לתוכן